Jeziorsko

Ekipa w składzie:

Przemek, Mati, Konrad, Piotrek

Dwudniowa wycieczka na zbiornik wodny Jeziorsko była naszą rozgrzewką przed zbliżającą się kolejną wakacyjną wyprawą.  Aby dystans nie był zbyt krótki założyliśmy że pojedziemy przez Uniejów.

Ruszyliśmy 4 czerwca 2015 roku. Cała droga w jedną i drugą stronę przebiegała dobrze. Pogodnie, słonecznie, oczywiście z wiatrem w twarz (na szczęście nie był on zbyt mocny) 🙂 Niestety musieliśmy się borykać z innym problemem- rozerwaną oponą. Wszystko miało swój początek w Zelowie. Zjedliśmy drugie śniadanie, już mieliśmy ruszać a tu BUM! Chwila dezorientacji i już wiedzieliśmy… opona w rowerze Przemasa. Co zrobić, akurat był dzień świąteczny, wszystkie sklepy pozamykane, trzeba jechać dalej, a my mamy wszystkie możliwe narzędzia i zapasowe części… oprócz dodatkowej opony. Po szybkiej burzy mózgów zdecydowaliśmy, że nadszarpana opona musi wytrzymać dzień jazdy. Tylną oponę, założyliśmy do przodu, gdzie nie będzie tak obciążona, wstawiliśmy nową dętkę i ruszyliśmy dalej. Z drobnymi problemami w postaci kilku kapci po drodze, udało się nadszarpniętą oponę utrzymać przy życiu aż do następnego dnia 🙂

Jeśli chodzi o miejsce naszego noclegu, rozbiliśmy się nad samym brzegiem zalewu po jego zachodniej stronie, niedaleko tamy. Jest to jedno z nielicznych miejsc nad Jeziorskiem ze swobodnym dostępem do wody. W okolicy był kemping, ale miejsce nad wodą które znaleźliśmy tak nam się spodobało, że postanowiliśmy tam zostać.

Pomimo małych problemów, można śmiało zaliczyć ten wyjazd z namiotem w sezonie do udanych. Tempo jazdy nie jest takie jak by się chciało, ale mamy jeszcze trochę czasu do głównego wyjazdu w sezonie. O planach na tegoroczną wyprawę powiemy już niedługo. A tymczasem rozgrzewamy się dalej, nasza kolejny cel – Jura 🙂

Wycieczka w liczbach:

Dzień 1

Ochocice – Kościanki (Zalew Jeziorsko)

Dystans: 137 km

Czas jazdy: 7h

Dzień 2